Een goede werkplek is beter voor je gezondheid..

THUISWERKPLEK ONGESCHIKT Als je niet de juiste apparatuur hebt.

Slechts een kwart van de thuiswerkplekken is ergonomisch ongeschikt, concluderen onderzoekers van Telecompaper. Het ontbreekt vaak aan de juiste apparatuur en kantoorbenodigdheden. In januari dit jaar werkte 45% van de Nederlandse bevolking vanuit huis. Nu het werken vanuit huis steeds meer gemeengoed wordt, verwacht een groeiend aantal Nederlanders dat thuiswerken een blijvertje is. Ik heb hier wat werkplek hulpmiddelen op een rijtje gezet. De keuze is voor iedereen heel persoonlijk en afhankelijk van de werkruimte die je hebt. 

Wandeltips bij zittend beroep.

Wandelen helpt als je een zittend beroep hebt. Ik wil je hierbij graag tips geven, ondersteunen en stimuleren.

Langdurig zittend werken zorgt ervoor dat je in het geheel een groter risico loopt op vroegtijdig overlijden.

Ten tweede zorgt het langdurig zitten voor lange termijn klachten zoals diabetes en hart- en vaatziekten.

Ten derde zorgt langdurig staan of zitten voor klachten aan het bewegingsapparaat, denk hierbij aan een stijve nek of schouder, of de welbekende RSI arm, schouder of pols.

Allemaal symptomen van te weinig of juist te eentonige beweging. Wandel jij wel genoeg? Probeer tijdens je werk elk uur 250 stappen te zetten bijvoorbeeld even een ommetje te maken [in het gebouw of buiten in de pauzes].

Streef er naar om in je vrije dagen 10000 stappen op een dag te maken, liefst in de natuur dat werkt extra ontspannend.

Wandelend lunchen

Het klinkt cliché, maar wandelend lunchen is een zeer goede oplossing voor meer beweging tijdens je werk. Als je wandelend eten niet prettig vindt, zou je ervoor kunnen kiezen om naar een koffietentje of broodzaak te gaan, waarvoor je een wandeling moet maken.

Lopend telefoneren

Kijk of je bepaalde werkzaamheden, zoals telefoneren, lopend kunt doen. Dit levert net weer wat extra benodigde beweging op. Loop een rondje door het park met een headset op, zodat je tijdens het werk kan genieten van wat lichaamsbeweging en ook wat frisse lucht binnenkrijgt.


Onderzoek wijst uit dat 10.000 stappen per dag een ideaal streefdoel is voor volwassenen (8.000 voor 65+'ers). Een gemiddelde volwassene zonder aandacht voor extra beweging zet ongeveer 6.000 stappen per dag. Dat is slechts 4.000 stappen verwijderd van het streefdoel. Met een half uur extra bewegen haal je zo die overige 4.000 stappen. Kortom, een kleine stap voor jou, maar een grote stap voor je gezondheid! 

Hoe word ik stress de baas? Op deze pagina vind je allerlei boeken over hoe jij je gedachten kunt verzetten, je hoofd weer leeg kan maken en hoe je stress kan verminderen. De boeken zijn naast informatief ook een inspiratiebron, omdat ze ook zijn geschreven door mensen die zelf met stress of een burn-out te maken hebben gehad.

Productbeschrijving

Een hoog zuurstofgehalte in het bloed is ontzettend belangrijk voor jouw gezondheid en is onmisbaar bij het vroeg herkennen van medische problemen. Met de saturatiemeter van Datoza meet je snel, gemakkelijk en accuraat de gegevens van je zuurstofgehalte op elk moment van de dag!

Geschikt voor
Dit model is geschikt voor o.a. senioren, diabetespatiënten, breinwerkers, sporters, longpatiënten, astmapatiënten, hartpatiënten, stoppende rokers en bergwandelaars. Bij deze groepen is het noodzakelijk de hoeveelheid gebonden hemoglobine (spO2) te kunnen meten, om levensgevaarlijke situaties te kunnen voorkomen.

Extra accuraat
De ingebouwde perfusie-index (PI) meter maakt deze saturatiemeter extra accuraat. Ons model is uitermate getest op zijn nauwkeurigheid en betrouwbaarheid en is wetenschappelijk getest.

Samenvatting

Het is best gek dat we nooit écht hebben leren werken. Hoe houden we ons staande in deze tijd van voortdurende bereikbaarheid? Hoe bewaren we overzicht, met die uitpuilende mailbox, overvolle agenda en eindeloze takenlijst? En nog veel belangrijker: hoe zorgen we ervoor dat we eindelijk toekomen aan de plannen die we wel hebben maar niet uitvoeren? Sommige mensen lijken altijd grip op de zaak te hebben. Een van hen is Blendle-man Rick Pastoor. In dit boek deelt hij zijn razendslimme werkmethode GRIP, die hij door de jaren heen ontwikkelde. Zijn no-nonsenseaanpak leert je hoe je rust, ruimte en richting in je werkweek krijgt. En hoe je jezelf kunt uitdagen, ook al heb je het druk. Het resultaat? Je gaat niet alleen effi ciënter aan de slag, maar vooral effectiever. En zodra je grip hebt, ontstaat er ruimte voor grotere plannen en levensdromen. GRIP toont hoe je die kunt realiseren. In dit boek geen eindeloze theorieën, maar eenvoudige, concrete stappen. En je begint gewoon vandaag

Reacties van lezers

GRIP is de perfecte handleiding om vorm te geven aan je werkdag en werkweek. Handige tools en tips waar iedereen wat aan heeft.

Maurice Paans

Omdat er zoveel handige en vooral praktische tips instaan om je werk (nog) beter te organiseren. Het is voor mij een zakelijke bijbel geworden.

Martijn van der Pluijm

In de stormende zee die werk heet, houdt dit boek je op koers.

Roelof Koelewijn

Aanrader voor iedereen die geen tijd heeft om dit boek te lezen.

Erwin Janssen