Werk je thuis, zo zit je goed!

Thuiswerken begint het nieuwe 'normaal' te worden voor veel mensen. Hoe zit jij erbij? Heb je last van pijntjes of stijfheid aan het eind van de werkdag? We geven je tips voor een goede werkhouding (die ook geschikt zijn voor op kantoor)!

Schuif je stoel aan

Heb je last van spanning in je schouders en nekspieren? Voorkom dan dat je typt met gestrekte armen. Schuif je stoel dus goed aan, voor ontspannen armen en schouders. Over de zitpositie gesproken.... Je heupen moeten iets boven je knieën geplaatst zijn, gemeten vanaf de zitting van je stoel. Heb je een (bureau)stoel met leuningen? Die moeten op gelijke hoogte zijn met je tafel- of bureaublad. Een stoel met een leuning die je onderrug steunt is ook aan te bevelen.

Scherm op ooghoogte

De beste plek voor het beeldscherm is recht voor je neus, op 50 à 70 centimeter afstand. Ideaal is het als je, denkbeeldig, een rechte lijn kan trekken van je ogen naar het midden van het scherm. Dan kijk je recht vooruit.

Muis en toetsenbord voor bij laptop

Een los toetsenbord en losse muis kunnen je helpen als je op een laptop werkt en geen apart beeldscherm hebt. De laptop zet je dan hoger neer (bijvoorbeeld op een stapel boeken of platen, of een laptopstandaard), zodat het scherm op ooghoogte komt te staan. Zo worden je nek en rug minder belast, omdat je rechtop kan zitten en vooruit kan kijken. Vraag je werkgever of deze je kan voorzien van een los toetsenbord en muis. Anders is het een kleine investering voor een betere zithouding voor jezelf.

Blijf in beweging

Voor je het weet, zit je uren ingespannen te werken achter je computer of laptop. Voorkom dit! Zorg dat je elke driekwartier eventjes uit je stoel komt en beweegt. Strek de benen, ga staan of loop een stukje. Dat is goed voor de doorbloeding. Zo kunnen afvalstoffen zich niet ophopen en verminder je de kans op fysieke klachten. Om de driekwartier een paar minuutjes weg van je pc of laptop zorgt er ook voor dat je gedurende de dag je focus op je werk beter bewaart.

Bellen is bewegen

Moet je even bellen? Blijf niet zitten, maar kom in beweging terwijl je telefoneert.

Niet vanaf bed of bank

Zit je met je laptop op de bank of in je bed te werken? Dat lijkt lekker ontspannen, maar is het niet! De bank of het bed zijn voor je lichaamshouding namelijk niet goed. Zorg ervoor dat je achter een bureau, keukentafel of desnoods aanrecht rechtop kunt zitten.

Let op de lichtinval

Voor je ogen is het vermoeiend als je werkplek recht voor een raam is, omdat je dan tegen het daglicht in kijkt. Het gordijn of de luxaflex een eindje dichtdoen helpt. Nog beter is het om een werkplek te hebben met het raam naast of achter je. Naast een goede ergonomie zijn er meer zaken die je voor prettig thuiswerken in acht kunt nemen. Lees daarover de volgende keer op mijn blog.

Wenst u rug oefeningen te doen? Wilt u eindelijk verlost zijn van die vervelende rugpijn? Dat kan nu ook al zittend door middel van inversietherapie en het versterken van de rugspieren.

De Backlounge is een geniale 2-in-1 inversietoestel en is ideaal voor inversietherapie om rugpijn te verlichten en tegelijk uw bovenlichaam te verstevigen. Een krachtig bovenlichaam ondersteunt immers het totale lichaam. En de Backlounge is de makkelijkste manier om uw rug, romp, buik en benen weer in vorm te brengen. Met een moeiteloze training en zonder onnodige inspanning.

De backlounge biedt inversietherapie en rugtraining in één! Rugpijn ontstaat vaak door overbelaste tussenwervelschijven en overspannen zenuwen. Inversietherapie kan helpen om de rug te ontlasten.
Inversietherapie wordt beschouwd als een van de meest natuurlijke vormen van rugtraining. Schuif gewoon achteruit en voel meteen de weldadige werking en ontspanning! De strekbeweging strekt de ruggengraat en ontspant uw rug.

Een tweede manier om rugpijn te voorkomen is het versterken van het bovenlichaam. Met de Backlounge werkt u tegelijk aan verschillende spiergroepen. Vergeet sit-ups op de vloer die erg belastend zijn voor de nek en de rug.
Backlounge is een fitnessproduct dat is bekroond met een TÜV Reinhard certificaat. Het apparaat is getest op kwaliteit en veiligheid.

Backlounge is gegarandeerd de meest eenvoudige en meest efficiënte buik- en rugtrainer. Moeiteloos en keer op keer. En het beste moet nog komen: Backlounge heeft ook twee ingebouwde massagerollen voor een heerlijke massage tijdens het trainen!

Backlounge kan ook heel snel worden opgesteld. En na de oefeningen is hij ook weer in een handomdraai netjes en compact opgeborgen.
De sensationele 2-in-1 inversietrainer: de vanzelfsprekende manier om rug en ruggengraat te strekken, te trainen en te ontspannen.

Ik heb dit apparaat zelf een half jaar geleden aangeschaft en het werkt! Had steeds rugpijn maar door het versterken van de spieren is de rugpijn weggegaan en heb ik een  sterkere rug. Loop daardoor ook meer rechtop merk ik en houd de rug recht.